Thailand voorpret 🌴 & tips gevraagd

HOI LEUKE MENSEN! Vet enthousiaste blogopening maar dat mag ook want in dit artikel ga ik het hebben over onze reis naar Thailand, yeessss! Op 4 november vliegen we en ohhh ik vind het heel erg leuk en spannend. Ik ben nog nooit in Azië geweest, dus ik ben heel benieuwd naar hoe alles daar gaat; naar de mooie steden, bossen en stranden en en natuurlijk naar het – schijnbaar – heerlijke eten. In dit artikel leg ik uit hoe we gaan reizen en wat we verder allemaal van plan zijn.

Thailand voorpret

Dag 1 – 3: Bangkok

We komen aan op Bangkok en moeten daar dan natuurlijk wel een aantal dagen doorbrengen. We hebben een heerlijk hotel met twee zwembaden op het dak (oh yeah), het schijnt daar namelijk heel warm en plakkerig te zijn dus dan is af en toe wat verkoeling wel heel fijn. In Bangkok willen we natuurlijk door de stad lopen, een aantal tempels bekijken, de floating markt zien (volgens mij het meest toeristische ding in Thailand ooit, haha), de befaamde rooftop bar bezoeken voor een drankje, en genieten van alle lekkernijen op de food market. Het lijkt me heel bijzonder, ik kan me ook niet voorstellen hoe druk het daar is. Ze zeggen wel megadruk maar volgens mij als je er dan bent, ervaar je het pas echt en raak je waarschijnlijk helemaal overprikkeld door alles. Goed idee dus om daarna gauw wat rustigere gebieden op te zoeken.

Dag 4: Ayutthaya

De oude hoofdstad van Thailand (wat toen Siam heette), waar ook heel veel prachtige tempels schijnen te staan. We gaan hier met een busje heen (ben echt zo benieuwd naar het gedoe op de wegen daar) en kunnen dan een dagje rondslenteren tot we ’s avonds op de nachttrein stappen naar…

Dag 5 – 8: Chiang Mai

Als we wakker worden van ons dutje in de nachttrein (ben ook vet benieuwd hoe dat gaat, haha), zijn we in Chiang Mai aangekomen! Dit is ook weer een grote stad, maar hier heb je ook veel mooie natuur. Ook hier bezoeken we marktjes, maar ik ben ook vooral benieuwd naar de prachtige groene rijstvelden. Dat is toch wel mijn ultieme beeld van Azië. Ook gaan we hier een kookworkshop doen, leuk leuk.

Dag 9 – 12: Koh Phi Phi

Tijd om keihard te chillen aan het strand! We hebben zo’n typisch idyllisch hutje op het strand, 5 meter lopen en je bent in de oceaan. LAF IT. Dit wordt echt ultiem relaxen en bijkomen van alle bijzondere indrukken die we tot nu toe hebben opgedaan.

Dag 13 – 15: Khao Sok

Met een gids een jungle van 165 miljoen jaar oud bezoeken, dat móet een bijzondere ervaring gaan worden. Ik ben volgens mij nog nooit in een jungle geweest en ik ben errug benieuwd of het me gaat bevallen tussen alle insecten en andere wilde dieren (lees: wilde olifanten, tijgers, apen… mijn god zeg, ik hoop toch dat we die eerste twee niet tegenkomen, haha 😬). Ik kan vaak wel erg genieten van mooie natuur, dusse.. ja, we gaan het zien. Ik laat het jullie wel weten achteraf. Wat sowieso wél heel leuk is, is dat we op drijvende bamboehutjes op het meer middenin de jungle gaan slapen. Volgens mij hoor je dan ’s nachts al die dierengeluiden, lijkt me echt tof!

Dag 16 – 19: Ao Nang

Beach time again! Ook hier hebben we weer een vet mooi hutje aan het water en gaan we vooral relaxen aan het mooie strand waar van die rotsen uit het water steken. Ik zie me al liggen hoor, heel fijn!

Zo leuk om naar zo’n mooie reis uit te kijken! Natuurlijk hoop ik na mijn reis een veel mooier artikel te kunnen plaatsen inclusief foto’s, maar dat laat dus nog even op zich wachten. Ben jij weleens in Thailand geweest? Wat zijn jouw ervaringen, heb je nog tips? 💗💗💗

GET SOCIAL! Volg mij nu op Facebook | Twitter | Bloglovin‘ | Instagram | Pinterest

Share:

5 Reacties

1. 8 september 2017 / 10:09

Ohh, wow, wat een ontzettend mooie reis heb je in het vooruitzicht! Thailand staat ook nog erg hoog op mijn lijstje. Ik ga in oktober ook voor het eerst naar Azië, maar dan naar Sri Lanka. Heb er echt heel veel zin in! Ik heb dus niet echt persoonlijke aanraders, maar op Facebook zit ik in een aantal groepen, zoals Tips Thailand, waar wel altijd super veel tips in voorbij komen!

• 11 september 2017 / 22:11

Jaa, ik vind het zo bijzonder! Oh tof, Sri Lanka schijnt ook prachtig te zijn 😍. En goede tip van de Facebookgroep, ik heb mijn lidmaatschap aangevraagd 😊.

2. 10 september 2017 / 18:46

Ik ben ook zo benieuwd naar Thailand! Staat ook echt op mijn lijstje nog <3

3. 18 september 2017 / 13:15

Oh, super leuk dat je Thailand in het vooruitzicht hebt. Wij zijn er vorig jaar geweest en uit je lijstje hebben we Khao Sok ook bezocht 🙂 Wij hebben er één dagje rondgetrokken met gids, dus zijn er niet blijven slapen ofzo. Jaloers dat jij dat wel gaat doen, want moest ik ooit terug kunnen gaan… dan zou ik dat zeker ook doen! Wilde olifanten en tijgers hebben wij ook niet gespot, maar wilde apen wel. En best veel ook. Echt een hele fijne ervaring. Geniet nog van de voorpret en daarna uiteraard van de reis zelf!!! 🙂